Friday, December 31, 2010

ACAI BERRY

39 Kebaikan Untuk Minum Jus MonaVie Acai Berry

1. Acai Boleh Membantu Tidur Yang Lebih Baik
Ini disebabkan ianya mengandung zat nutrisi seperti vitamin B dan lain-lain, acai mampu menurunkan tingkat stres dan membantu komunikasi antara sel-sel diotak. Acai mampu melakukan hal ini dengan membantu pembuatan neurotransmitter. Beberapa neurotransmiter adalah serotonin dan dopamin.


2. Acai Dapat Tingkatkan Level Tenaga anda
MonaVie digunakan oleh atlet terkenal seperti Venus Williams, kerana acai mempunyai banyak nutrisi, dan terutama banyak lipid yang bertanggungjawab untuk meningkatkan tahap tenaga anda. Inilah sebabnya MonaVie boleh digunakan setiap hari untuk meningkatkan tahap tenaga anda.

3. Acai Dapat Mengurangi Kolesterol
Acai mempunyai banyak EFA (Essential Fatty Acids). Asid ini mengekalkan kolesterol baik (HDL kolesterol) dan pada masa yang sama, itu akan menurunkan kadar kolesterol jahat (LDL kolesterol). Kedua-dua tindakan yang dilakukan oleh EFA, akan mengakibatkan jauh lebih baik sirkulasi darah dalam tubuh anda.

4. Acai Bisa Membantu Anda Menurunkan Berat Badan
Jika anda sedang berusaha menurunkan berat badan, maka MonaVie amatlah sesuai sekali! MonaVie membantu menurunkan berat badan kerana acai akan melelngahkan rasa lapar dan membantu mengawal nafsu makan. Ini karena acai memiliki indeks Glisemik rendah.

5. Acai Dapat Bantuan Turunkan Tingkat Stres anda
Acai adalah pembantu yang hebat dalam pertempuran melawan stres! Terutamanya kerana acai mampu membetulkan tahap stres dalam badan dan kemudian memperbaikinya.

6. Acai Dapat Meningkatkan Kesihatan Seksual Anda
Acai dikenali kerana mempunyai antioksidan dan anti-inflamasi yang boleh melawan kemandulan yang disebabkan oleh pencemaran udara, stres dan faktor yang berkaitan dengan radikal bebas.

7. Acai Boleh Melegakan Haid Bulanan Wanita
Berita baik bagi wanita! Terutamanya yang mengalami kesakitan haid teruk pada setiap bulan! Acai sangat kaya dengan kalsium dan ia mampu meredakan kesakitan dari kembung dan kram.

8. Acai Dapat Membantu melawan Kerdut dimuka
Acai Juice yang mempunyai kuantiti anthocyanin dan phytisterols yang tinggi dimana boleh melindungi kolagen (dan jaringan tisu lainnya) dan cara ini anda akan melambatkan kerdut yang lebih awal.

9. Minum acai Dapat Membuat Gigi Kukuh
Kalsium diacai bukan hanya baik untuk meredakan kram dan kembung, tetapi juga membantu anda memiliki gigi yang lebih kuat, senyuman yang lebih putih dan juga mencegah gingivitis atau penyakit2 gusi.

10. Acai dan Mata anda
Jus acai membantu meningkatkan visi anda, mengurangkan komplikasi degenerasi makula pada penderita diabetes. Ini kerana vitamin C dan beta karotena yang ada diacai.

11. Acai Dapat Bantuan Warna Kulit anda
Disebabkan acai mengandungi pitosterol, dengan meminum MonaVie anda akan dibantu mengurangkan kehausan bawah kulit anda di luar lapisan pelindung dan memperbaiki warna kulit anda.

12. Acai Boleh Melewatkan Ketuaan
MonaVie boleh membantu memperlambat penuaan sebab acai mempunyai anti-oksidan yang kuat dan regenerative nitrisi sel ynag membantu untuk beroperasi secara optimum. Ini mungkin salah satu sebab yang paling penting untuk minum jus acai.

13. Acai Dapat Melindungi Saluran Darah
Dengan meminum MonaVie anda akan melindungi arteri, kapilari, vena dan pembuluh darah. Hal ini mungkin karena anthocyanin yang ada diacai.

14. Acai Dapat Meningkatkan Daya Tahan dari Penyakit
Disebabkan acai mempunyai banyak nutrisi, MonaVie membantu sistem kekebalan tubuh dan meningkatkan daya tahan tubuh anda untuk segala macam penyakit.

15. Acai Bolehkah Meningkatkan Tahap Lipid dan Glukosa
Acai memiliki indeks Glisemik rendah yang meningkatkan tahap kedua duanya.

16. Acai Boleh Mengdetoksifikasi Dan Mencuci Tubuh Kita
Acai telah digunakan untuk waktu yang lama sekarang untuk mendetoksifikasi tubuh manusia.

17. Acai Mampu Membantuan Masalah Ulser
Disebabkan ia mengandungi antibakteria, acai mampu menghancurkan fungy, bahkan bakteria dan parasit yang mana menyebabkan masalah gastrik.

18. Acai Mungkin Mampu Mengurangi Risiko Penyakit Alzheimer
Menurut sebuah pada tahun 2004, yang ditemui dalam Archives of Neurology, orang yang minum acai dapat mengurangkan risiko mengidap penyakit Alzheimer kerana acai mempunyai jumlah lebih besar vitamin E dan C.

19. Acai Adakah Penolong Besar Terhadap Osteoporosis
Di sebabkan Acai mempunyai jumlah kalsium meningkat, osteoporosis yang buruk akan cuba menjauhi.

20. Acai Bolehkah Melawan BPH (pembesaran prostat)
Acai adalah musuh ketat BPH (Benign Prostate Hyperplasia). BPH adalah pembesaran prostat.
 
21. Acai mampu membantu menghalang Retinopathy
Bagi orang-orang yang menghidap diabetes Acai adalah berita gembira, kerana ianya membantu kapilari yang lemah yang boleh mengakibatkan retinopathy dan boleh menyebabkan kebutaan.

22. Acai Bolehkah Mencegah Beberapa Penyebab Dari Penyakit Jantung
The acai juice mempunyai agen perlindungan jantung yang kuat iaitu antioksidan bernama polifenol. Produksi Nitric oksida dalam sel endotel ditingkatkan oleh anthocyanin. Oksida nitrik bertanggungjawab untuk relaksasi dan pembesaran dinding saluran darah dan ini bermakna tekanan rendah pada jantung. Lagi menarik, aliran darah anda akan meningkat dan akan menurun risiko penyumbatan saluran darah.

23. Sterols Dari acai Dapat Membantu Menurunkan Tekanan Darah anda
Para sterol bertanggungjawab untuk banyak hal-hal yang baik bagi tubuh anda. Sterol merupakan komponen membran sel tanaman. Ianya digunakan dalam hal-hal yang berkaitan pengubatan dengan tekanan darah.

24. Acai Dapat Membantu melegakan simtom Asma
Acai mampu meningkatkan gejala asma kerana mempunyai banyak vitamin C yang merupakan antioksidan yang sangat kuat. Vitamin C memiliki bahan anti-inflamasi yang membantu menghilangkan gejala asma.

25. Acai Dapat Bantuan Juga Lapangkan Gejala Dari Crohn's Disease
Acai mengandungi bahan anti-flamatori, ia mampu menghentikan malabsorpsi zat nutrisi yang penting bagi tubuh. Dengan cara ini, acai mencegah kerosakan pada dinding usus kecil anda.

26. Acai Mamput Membantu Menghilangkan Rasa Sakit Arthritis
Sekali lagi, kemampuan anti-inflamasi acai boleh membantu menghilangkan rasa sakit disebabkan oleh arthritis.

27. Acai Dapat Membantu Mencegah Kerosakan Free-Radical di Sistem Kekebalan (immune)
Pengoksidaan (radikal bebas) merupakan salah satu punca utama kelemahan kekebalan (disfungsi). Acai melawan ini dengan ketangguhan sistem kekebalan tubuh.

28. Acai Juga Bertindak Seperti Astringen
Astringen adalah bahan yang tirus, kontrak, mengencangkan tisu seperti kulit kita. Astringen dimanfaatkan untuk menghentikan pendarahan dari luka kecil dan untuk diberikan kepada kulit yang segar, kesemutan.

29. Acai Dapat Memerangi Kanser
Acai mencegah dan menurunkan risiko kanser. Acai melawan kanser payudara, kulit, perut, kanser paru-paru dengan meneutralkan radikal bebas sebelum mereka boleh merosakkan sel-sel.

30. Acai Bolehkah Mengatasi Acid Reflux!
Antioksidan diacai mampu membantu melindungi dan memperbaiki kerongkong lebih rendah ketika ianya dirosak oleh asid Reflux disease (GERD). Acai juga mengurangkan keasidan isi perut ketika berlaku refluks. Ini kerana, acai mempunyai kesan supresi asid.

31. Acai Dapat Menguatkan Tubuh anda
Acai lebih banyak protein dari telur ayam dan mampu membantu tubuh anda lebih kuat.

32. Acai Bolehkah Meningkatkan Kontraksi Otot Dan Regenerasi
Acai mempunyai campuran mineral dan asid amino yang membolehkan membantu tindakan kontraksi otot dan regenerasi selepas aktiviti yang meletihkan.

33. Acai Bolehkah Meningkatkan Fungsi Sel-sel ‘Immune’ (kekebalan)
Menurut kajian yang diterbitkan dalam International Journal of Sports Medicine, acai meningkatkan fungsi sel-sel kekebalan oleh limfosit memodulasi kekebalan tubuh dan mencegah penekanan. Ini semua disebabkan oleh beta-Sitosterol yang ada dari acai.

34. Acai BolehBerindak sebagai Anti-mutagenik
Acai membantu dalam pencegahan kerosakan struktur DNA kita dan mengurangkan risiko yang mungkin ditimbulkan oleh mutagen.

35. Acai Dapat Melawan Virus
Acai mengurangkan kekerapan penyakit berjangkit seperti virus, fungi atau jangkitan bakteria.

36. Acai Dapat Meningkatkan Penghadaman
Acai serat makanan membantu usus besar kita dan saluran penghadaman.

37. Acai Dapat Memberikan anda Mental yang lebih Jelas
Acai membantu kewaspadaan kita dan fungsi mental dengan lemak omega 3.

38. Acai Menggalakkan Kesihatan Keseluruhan.
Dengan antioksidan kuat, acai membantu membangun dan menambahkan kembali tubuh kita.

39. Acai Dapat Bantuan Synergy Tubuh Kita
Acai membantu dengan perlindungan seluruh tubuh.

 

dipetik dari laman club monavie

No comments:

Post a Comment