Thursday, December 30, 2010

MONAVIE

KHASIAT 19 BUAH DI DALAM MONAVIE
 
Monavie semakin menjadi pilihan kegemaran rakyat Malaysia dalam pemilihan produk kesihatan yang berkhasiat tinggi. Gabungan campuran 19 buah buahan dalam Jus Monavie begitu berkesan sekali untuk mengekalkan kesihatan. Sementara itu MonaVie Pulse dengan kandungan tambahan Omega 3, Resveratrol dan sterol tumbuh tumbuhan dalam membantu tubuh dalam mengurangkan kadar kolesterol, awit muda, melindungi jantung dan system kardiovaskular. Monavie Active pula mengandungi glukosamin yang di perbuat dari tumbuh tumbuhan untuk membantu pengguna dengan penyakit sendi dan saraf. Glukosamin ini telah di patent oleh MonaVie.



 clip_image002 
1. Acai Berry
Acai Berry ialah buah yang tumbuh hanya di hutan Amazon di pinggir Sungai Amazon. Buah Acai Berry yang di petik dari pokok Acai berry setinggi kira kira 50 – 70 kaki telah lama di gunakan oleh penduduk Brazil dalam pemakanan harian mereka dan juga perubatan traditional. Acai Berry merupakan buah yang mengandungi anti oksidan tertinggi di dunia dan di gunakan dalan Jus Monavie secara khususnya.


* Membantu dan merangsang sistem imun dan metabolisme
* Membantu menghalang pembekuan darah
* Menjaga kolestrol yang baik dan mencegah penyakit jantung
* Membantu mengurangkan berat badan/melawan obesiti
* Membaiki sistem penghadaman
* Mengurangkan rasa sakit dan ketidakselesaan
* Memperbaiki penglihatan
* Menggalakkan tidur yang lena dan sihat
* Meningkatkan tenaga dan stamina
* Membina otot
* Mencegah dan merawat Alzheimer
* Mengandungi anti-allergi
* Menurunkan tekanan darah
* Menggalakkan kitaran yang lebih baik
* Anti-penuaan dan radang
* Membaiki fungsi seks
* Membaiki penumpuan minda
* Amino acid/protein & menyerupai profil telur
* Anti oksidan yang tinggi dan berkesan
* Membantu melawan Redical bebas
* Kaya dengan vitamin, mineral, fitonutrien dan lain-lain.

2. Buah Anggur Putih
clip_image004

Buah anggur yang beraneka jenis warna memberi spectrum perlindungan Anti-Pengoksidaan.

Komponen jus buah anggur dilaporkan boleh mengurangkan risiko terhadap kanser, strok, sakit jantung dan kehilangan daya ingatan.

3. Buah Anggur Ungu
clip_image006
Buah anggur ungu mengandungi Resveratrol, sejenis agen Anti-Pengoksidaan yang menentang kanser dengan berkesan. Jus buah anggur memberikan kebaikan seperti berikut.

* Anti-penuaan
* Anti-inflamasi
* Kelenturan arteri
* Kesihatan sistem jantung
* Pencegahan kanser prostat
* Anti-bakteria / virus
* Anti-pengoksidaan
* Kesihatan otak, kulit, mata
* Kesihatan gastric

4. Buah Prun
clip_image008
Buah Prun merupakan buah plum yang dikeringkan, ia kaya dengan minerals dan polyphenol, mempunyai nilai ORAC yang amat tinggi. Proses pengeringan sebenarnya meningkatkan daya Anti-Pengoksidaan lebih daripada 6 kali ganda. Buah Prun mempunyai daya pemulihan seperti:

* Menentang jangkitan
* Penyakit sistem jantung
* Pengurangan kolesterol
* Kencing manis
* Pencegahan kehilangan daya ingatan dan penyakit Alzheimer
* Penyakit Diverticular
* Pengurangan risiko tanggungan estrogen kanser
* Merangsangkan kepadatan tulang
* Kesihatan hati
* Pembersihan usus perut

5. Camu Camu Berry
clip_image010
Buah Camu Camu berry merupakan sumber Vitamin C semula jadi yang paling kaya di dunia. Kandungannya dinilai sebanyak 30-60 kali lebih tinggi untuk memperkuatkan sistem daya tahanan dan memperbaiki tisu penghubung. Ia didokumenkan mempunyai daya keupayaan sebagai Astringent, Anti-Pengoksidaan dan Emollient terhadap:

* Jangkitan virus
* Selsema
* Kemunduran Macular
* Masalah Gusi

6. Buah Kiwi
clip_image012

Buah Kiwi kaya dengan phytonutrients serta plebagai vitamin dan mineral. Ia terkenal sebagai alternatif kepada aspirin untuk mencairkan darah demi perlindungan kesihatan sistem jantung. Kanak-kanak yang mengambl buah kiwi didapati kurang dipengaruhi oleh masalah kesihatan berikatan dengan sistem pernafasan termasuk berdehit, pernafasan pendek dan batuk malam. Buah kiwi biasanya digunakan untuk:

* Melindungi DNA daripada radikal bebas
* Pengawalan tahap gula dalam darah
* Mengurangkan triclycerides dalam darah
* Pencegah kanser kolon/kanser kulit/prostate
* Pengawalan kolesterol
* Menyingkirkan toksin kolon

7. Buah Gojiberry/Wolfberry
clip_image014
Selama beribu-ribu tahun di negeri China, ia dikenali sebagai "Herba Panjang Umur". Ia membekalkan Anti-Pengoksidaan dan polysaccharides, serta menunjukkan peningkatan aktiviti sistem daya tahanan. Sejarah sains telah membuktikan Gojiberry / Wolfberry boleh mencegah:

* Keletihan Kronik
* Penyakit Kulit
* Sakit kepala
* Sakit sendi-sendi / sengal-sengal tulang
* Kencing manis
* Kerosakkan DNA
* Kanser
* Masalah Fungsi Seksual
* Masalah Pengaliran saluran darah
* Insomnia (sukar untuk tidur)

8. Buah Blueberry
clip_image016
Buah Blueberry merupakan penjana Anti Pengoksidaan yang berkesan, Perubatan traditional memberitahu kita bahawa Blueberry mempunyai sejarah yang lama dalam penggunaan untuk:

* Anti penuaan
* Kencing manis
* Keletihan mata
* Menentang kanser serviks / payudara
* Perlindungan sistem jantung
* Peningkatan selera makan
* Peningkatan daya ingatan
* Menyokong saluran darah
* Jangkitan saluran air kencing
* Pengurangan Kolesterol

9. Buah Delima
clip_image018

Jus buah Delima mengandungi Anti-Pengoksidaan yang lebih daripada teh hijau, jus blueberry, jus cranberry atau jus oren. Ia amat berkesan untuk membersihkan plak dari dinding dalaman arteri. Ia telah digunakan dalam bidang perubatan selama beribu-ribu tahun untuk:

* Strok
* Kencing manis
* Menentang bakteria & jangkitan kulat
* Gangguan tekanan darah
* Pelbagai jenis masalah usus
* Pencegahan pembekuan darah
* Pencegahan serangan sakit jantung

10. Buah Bilberry
clip_image020
Buah Bilberry mempunyai hubungan rapat dengan blueberry dan ia terkenal dengan daya memperkuatkan kapilari-kapilari mata. Buah Bilberry melambatkan proses kemunduran macular berkaitan dengan usia, rabun malam dan gangguan mata yang berkaitan dengan diabetes. Buah Bilberry mempunyai daya penyembuhan dan kesan pemulihan untuk:

* Batu pundi
* Menentang inflamasi
* Glaukoma (penyakit mata yang beransur-ansur buta)
* Memperkuatkan kapilari
* Tekanan darah tinggi
* Pembentukan kolagen
* Sendi menjadi bengkak
* Ketiadaan haid secara abnormal
* Pencegahan / rawatan artrities reumatik

11. Buah Laici
clip_image022
Buah Laici berasal dari hutan cuaca panas di China Selatan dan juga di Vietnam. Ia telah di pelihara di negeri China lebih daripada seribu tahun. Ia merupakan buah hutan yang digemari oleh orang ramai di negara-negara asia. Dengan setiap 100 gram isisnya, terdapat 72mg Vitamin C.

Oleh itu, ia merupakan sumber Vitamin C utama, termasuklah potassium dan pelbagai nutrien lain. Mengambil laici setiap hari kemungkinan dapat membantu mengurangkan risiko kanser dan pelbagai penyakit lain.

12. Buah Pear Nashi
clip_image024

Pada zaman silam, Buah Pear Nashi hanya disajikan kepada golongan kaya dan bangsawan Cina. Buah Pear Nashi ditanam dan dimakan dari abad ke abad. Asal-usulnya tidak dapat dikaji lagi. Ia dianggarkan telah muncul sekurang-kurangnya 3000 tahun lalu di negeri China. Buah Pear Nashi merupakan sumber diet fiber yang utama, ia juga mempunyai kandungan potassium dan pelbagai mineral utama.

Ia mengandungi kira-kira 10% USRDA untuk Vitamin C, dan sari folate yang menjadikan kumpulan Vitamin B kompleks, Vitamin-vitamin tersebut adalah penting untuk aktiviti metabolisme dan penghasilan sel-sel darah merah.

13. Buah Cranberry
clip_image026
Buah-cranberryBuah Cranberry kaya dengan phytonutrients dan pranthocyanidins (PAC's). Berdasarkan sejarah, Cranberry telah digunakan untuk:

* Menyokong kesihatan gusi
* Gangguan pundi hempedu & hati
* Prostatitis(Radang pada prostate)
* Antibiotik (E Coli, H Pylori)
* Anoreksia (wanita mudah hilang nafsu makan kerana takut gemuk)
* Kesihatan saluran air kencing
* Masalah penghadaman makanan
* Masalah penyakit darah
* Pencegahan kanser prostate

14. Buah Aronia
clip_image028

Jus Aronia mengandungi tahap anthecyanins & flavonoids yang tinggi, lima hingga sepuluh kali ganda daripada jus Cranberry, Nutrien yang memanfaatkan ialah Anti-Pengoksidaan, polyphenols, mineral dan pelbagai vitamin yang dipercayai boleh mengelakkan kanser dan penyakit kardium. Buah Aronia mengandungi mineral trace yang penting, ia telah digunakan sebagai pemkanan anti-biotik.

Ia juga dilaporkan berguna untuk menentang inflamasi/radang, diabetes, dan masalah pengaliran darah. Ia mempunyai 10 kali ganda kandungan asid quinic buah Cranberry, yang menjadikannya buah yang sesuai untuk menentangi infeksi / jangkitan saluran air kencing.

15. Buah Pear
clip_image030
Penanaman buah Pear boleh dikesan sejak 3000 tahun di Asia Bara. Ia merupakan pemakanan luar biasa di istana Perancis, Lousi XIV dan pernah dikenali sebagai "Hadiah dari Alam" oleh Homer di epik beliau, Odyssey. Buah Pear kaya dengan perisa, fiber ptassium, polyhenols, Vitamin C & Copper. Levulose, yang merupakan gula semula jadi paling manis terdapat di buah pear jika dibandingkan dengan buah-buahan lain.

* Anti-infeksi/jangkitan
* Pembersihan kolon
* Mengawal tahap gula dalam darah
* Anti-inflamation (Radang)
* Membantu metabolisme
* Memperbaiki tisu-tisu badan
* Merendahkan tahap kolestrol
* Mengekalkan kesihatan jantung

16. Buah Aronia
clip_image032
Jus Aronia mengandungi tahap anthecyanins & flavonoids yang tinggi, lima hingga sepuluh kali ganda daripada jus Cranberry, Nutrien yang memanfaatkan ialah Anti-Pengoksidaan, polyphenols, mineral dan pelbagai vitamin yang dipercayai boleh mengelakkan kanser dan penyakit kardium.
Buah Aronia mengandungi mineral trace yang penting, ia telah digunakan sebagai pemkanan anti-biotik. Ia juga dilaporkan berguna untuk menentang inflamasi/radang, diabetes, dan masalah pengaliran darah. Ia mempunyai 10 kali ganda kandungan asid quinic buah Cranberry, yang menjadikannya buah yang sesuai untuk menentangi infeksi / jangkitan saluran air kencing.

17. Buah Passion / Markisa
clip_image034
Buah Passion kaya dengan pelbagai vitamin, mineral dan fiber, termasuk kalsium, magnesium, fosforus, kalium, sodium dan sulfur dan juga vitamin B. Legenda Buah Passion bermula semenjak 2000 tahun yang lepas. Pada masa kini, kajian perubatan moden telah menggunakannya untuk menggalakkan tidur, menyenangkan kegelisahan dan berkesan terhadap budak yang keterlaluan aktif. Kesan kebaikan sampingan termasuk:

* Asma
* Diuretik ringan
* Infeksi saluran air kencing
* Mempergiatkan kesihatan jantung

18. Pisang
clip_image036
Pisang merupakan HANYA satu-satu buah yang bukan dari jenis pokok atau belukar tetapi dari jenis tanaman besar yang merupakan jenis herba besar dan berkaitan dengan jenis tumbuhan lili dan keluarga orkid. Pisang kaya dengan fiber, magnesium, Vitamin-B6, juga terkenal dengan kandungan potassium dan essential electrolyte yang membantu mengawal kimia darah, khasnya keseimbangan pH. Ia telah terbukti bahawa serotonin dan norepinephrine dalam pisang membantu mereka yang menghidapi penyakit tekanan psikologi. Buah Pisang telah dikaitkan dengan:

* Tidak tidur lena
* Penghasilan kolagen
* Mengelakkan penyakit jantung dan kanser
* Mengawal tekanan darah
* Mempertingkatkan tenaga
* Melegakan cirit-birit dan sembelit

19. Buah Appricot
clip_image038
Buah Appricot kaya dengan pelbagai agen-agen Anti-Pengoksidaan, fiber boleh larut, beta-carotene, magnesium, zat besi, fosforus, kalium dan vitamin C. Ia termasuk salicylate semulajadi, ramuan utama dalam aspirin. Nutrien yang terkandung dalam buah Appricot adalah terkenal untuk  mengelakkan:

* Strok
* Kanser
* Ketidakseimbang tekanan darah
* Kemunduran Macular
* Katarak
* Penyakit prostate
* Penyakit jantung

KENAPA ANDA HARUS MEMILIH JUS MONAVIE ?
  1. Jus dari 19 jenis buah-buahan yang berkhasiat,terbaik dan semulajadi.
    Buah Acai Berry, dari hutan Amazon amat kaya dengan anti-oksidan.Kunci sebenar untuk rawatan penyakit.
  2. 19 Buah-buahan ini adalah sumber yang kaya dengan vitamin,mineral, fitonutrien,asid amino dan lain-lain.Amat diperlukan didalam kehidupan kita seharian.
  3. Tiada kesan sampingan.(No Medical Claims).
  4. Bentuk biosedia yang lebih baik berbanding kapsul dan tablet.
  5. Minuman berkhasiat yang lazat dan hebat.
  6. Selamat untuk semua peringkat umur. (Dewasa,remaja dan kanak-kanak).
  7. Produk yang berkualiti dan lulus beratus-ratus ujian mutu.
  8. Pelaksanaan CGMP dan ISO 9001:2000.
  9. Lulus semua piawaian makanan dan kesihatan antarabangsa.
  10. Produk yang dijamin HALAL oleh JAKIM




    keterangan dari laman RIANG CERGAS

No comments:

Post a Comment