Friday, December 31, 2010

AKU & MONAVIE

Awal bulan hari tu aku telah mengalami sakit perut,sakit serta lemah dan angin seluruh badan, sukar menelan sehingga membuatkan aku tercekik, berdebar-debar dan tekanan darah semakin meninggi. Bila dah makin berumur segala penyakit mula menghampiri.. ditambah dengan pemakanan ku yang sememangnya bergelumang dengan lemak dan minyak. Selama selepas berpuasa aritu.. aku mesti makan nasi lemak berselang lontong setiap hari. Bayangkanlah beratku yang cuma 64Kg masa Raya menjadi 76.5Kg pada hari aku berjumpa Doktor Rohana pada 3hb. 12. 2010. 
12 Kg dalam masa 4 bulan!! Mungkin ni gara2 ubat kurus yang Dr kasi masa nak stablekan hormon ari tu. Bulan pose plak tu... punyelah dahaga. Mencabar dan menduga betul. Menyesal betul aku makan.. haid masih tak teratur jugakk.
Dr Rohana juga telah mengambil sampel darah untuk menentukan penyakit yang aku alami

Selama seminggu aku asyik berulang berjumpa Dr Rohana untuk memastikan bahawa tekanan darah ku yang tidak normal iaitu - 140/100 dan kesukaranku menelan semakin menakutkan kerana aku berasa seakan dicekik apabila aku tidur. Kandungan kolesterol dan urik asid yang tinggi juga membuatku kerisauan.. bertambah berdebar-debarlah jantungku diwaktu itu.

Alhamdulillah, aku mempunyai Ibu Mertua yang sangat prihatin. Beliau telah menghadiahkan sebotol jus Monavie buatku mencuba pada 6hb 12 2010. Sekali rasa nak minum berkali-kali...Sedapnyaaa
Angin semakin banyak keluar diawal aku minum jus ni. Yang paling ku terkesan apabila periodku yang selalunya keluar memanjang, turut berhenti


Aku kemudianya disaran berjumpa pakar ENT untuk pengesahan. Dr Hussein telah memeriksa anak tekak dan kerongkong dan alhamdulillah .. tiada apa yang abnormal. Dia kemudiannya menyarankan aku berjumpa pakar Gastroentrologist kerana disyaki mengalami gejala GERD

Apa itu GERD.. info ni dikongsi dari blog Walid
NAK TAHU APA ITU GERD?

Jika anda selalu:
dan

dan

Anda mengidap Penyakit GERD
(Gastro Esophageal Reflux Disease)


Gejala lazim GERD:

Kenapa jadi sakit GERD?


Jangan biarkan penyakit ini berterusan.
(Jangan buat derk pada GERD!)

Cara-cara meringan dan menyembuhkan GERD.



Lepas Dr Tan Soon Seng tengok perut aku dengan eosophaguscope... maka aku pun disahkan ada masaalah GERD. Hingga hari ni aku masih makan ubat Motilum ngan Privacid. Alhamdulillah... berkat minum Monavie dan makan ubat Doktor semakin sihat. Berat badan pun semakin berkurang. Sehingga hari ini berat badan ku dah turun 76.5 - 69 =7.5 Kg ... Banyak tu!!

Yang paling mengejutkan aku adalah kandungan kolesterol dari 6 mmol/L dah jadi 5.3 jer. 
Baru je 2 minggu aku minum jus Monavie.. tu pun adakalanya terbabas. Belum pun habis sebotol !
Dr Tan tak kasi ubat untuk turunkan tekanan darah sebab tekanan darah aku katanya normal !
Kehadiran darah haid pun dah teratur.. 1 bulan dari aku datang bulan ari tu
kulit muka akupun semakin cerah

Aku nak make sure Dr terkejut bila jumpa aku pada bulan 4 nanti :D
Aku harap aku dapat terus menurunkan berat badan ni..

Aku sertakan result Kolesterol yang aku buat kat Klinik Dr Rohana ngan kat SDMC. Bukan apa, untuk kenangan aku dan Monavie. Bertapa berterima kasihnya aku kat Jus ni..
Suami yang tak pernah terpedaya dengan apa-apa ubat MLM kini dah join aku.. sebab bukti saintifik nilaaa.


Sila klik pada gamba untuk image yang lebih jelas






             

2 comments:

  1. salam nak tanye saya pun ade masalah haid yang panjang dan x teratur
    tapi darah haid saya banyak..
    nak cuba monavie.. botol yang mana elok merah or purple ?

    hope dapat maklumkan kat saya melalui email rzie@yahoo.com
    tq banyak2.. dah tak larat masuk hospital kena tansfuse darah

    ReplyDelete
  2. How to Play Roulette - Dr.MD
    The following 문경 출장샵 table 평택 출장안마 shows the possible outcomes of the roulette tables. Roulette table rules. When you 창원 출장안마 choose the roulette table, you can 대구광역 출장샵 select 구미 출장안마 between one dealer and three

    ReplyDelete